Çarşamba, Nisan 21, 2010

kendimden (k)alıntılar


“bükemediğin yüreği öpeceksin…”


“tuhaf hikayeler uydurmayı, ya da tuhaf hikayeler uydurmayı becerebileceğimi uydurmayı seviyorum. "tuhaf" kelimesinin bana tuhaf bir biçimde yakıştığını biliyorum: ya da, belki de, sadece uyduruyorum...”


“bir latin amerika ülkesi gibiyim: kan(ım)la yazılıyor tarihim...”

“meğer ne ağır yükmüş kalp: o yüzden mi iki kişi olmadan taşınmıyor bazen?..”


“sevdiğim her kadın zarif birer çıkarma işlemiydi: eninde ( ve elbette sonunda ) beni eksiltip gitmişlerdi…”


*fotoğraf bursa/misi köyü'nde çekildi.

13 yorum:

  1. kalbini paylaş sen de yık yükün yarısını başkasına bırak o da elini koysun taşın altına bak ne güzel büyüyecek hayatın..

    YanıtlaSil
  2. İnsan ya acılarını unutmasını, ya da kendi mezarını kazmasını bilmeli.

    YanıtlaSil
  3. zülf-i siyâhı sâye-i perr-i hümâ imiş
    iklim-i hüsne anın içün pâdişâ imiş

    bir secde ile kıldı ruh-i âftâbı zer
    hak-i cenâb-ı dost aceb kîmyâ imiş

    âvâzeyi bu âleme dâvûd gibi sal
    bâki kalan bu kubbede bir hoş sadâ imiş

    görmez cihânı gözlerimiz yârı görmese
    mir'ât-ı hüsni var ise âlem-nümâ imiş

    zülfün esîri bâkî-i bîçâre dostum
    bir mübtelâ-yı bend-i kemend-i belâ imiş

    YanıtlaSil
  4. "verba volant; scripta manent..." :)))))

    ali yazar veli bozar;)))

    YanıtlaSil
  5. "verba volant; scripta manent..."

    ali yazar veli bozar;)))

    YanıtlaSil
  6. Ne zaman bir kadın sana baksa önemli olursun, değerin artar; o anda eşsizsindir. İşte bu yüzden aşk sayesinde parıldarsın; aşk sana yaşam, canlılık katar.
    Ama burada bir sorun var, çünkü her gün aynı kadının sana bakması pek işe yaramaz. Bu nedenle kocalar karılarından sıkılırlar, karılar da kocalarından-çünkü aynı gözlerden aynı anlamı nasıl tekrar tekrar yakalayabilirsin ki? Buna alışırsın: O senin karın, fethedilecek bir şey değil. O yüzden bir Kazanova, bir Don Juan olma ve kadından kadına gitme ihtiyacı doğuyor.
    Unutma ki bu cinsel bir istek değil, seksle hiç alakası yok-çünkü seks tek bir kadınla çok daha derin yaşanır. Bu seks değil. Kesinlikle aşk da değil, çünkü aşk aynı kişiyle daha fazla, daha içiçe olma isteği doğurur; aşk derinlere iner. Bu ne aşktır ne de seks, bu başka bir şeydir: egonun ihtiyacı. Eğer hergün yeni bir kadını elde edebilirsen kendini çok çok anlamlı hissedersin, adeta bir fatih gibi.
    Ama eğer bir kadından ayrılırsan ve sonra sana kimseler bakmazsa, kimse sana bir anlam yüklemezse, sen kendini bitmiş gibi hissedersin.
    Yaşamının tıkandığını hissettiğin zaman bu şunu gösterir, aşk sandığın şey aslında aşk değildi, egonun bir gereksinimi idi-her gün yeni birisi tarafından istenmek, ihtiyaç duyulmak, yeni insanları fethetmek gereksinimi..... OSHO
    o nedenle bence kişi terkediliyorsa, eksiliyorsa tarafsızca özeleştiri yapabilmelidir. Aslında kendini bir tek kişiye odaklamayarak asıl terkedişleri sen yapıyor olabilir misin? bu düşünmeye değecek bir sorudur, mutluluğuna değer veriyorsan eğer, ben bunun üzerine ciddi olarak düşün derim.

    YanıtlaSil
  7. Tecrubeden çıkarımlar:
    1. Kendi anlamını başka gözde aramayacaksın. Kendini tamamlamak için birini arıyorsan tabakaların oturmamıştır ve içinden fay hatları geçmektedir. Tabakaların oturması için depremler kaçınılmazdır.
    2. Kimse kimseyi eksiltemez sadece eksik olduğu yönleri ayna tutar.
    3. Hayat yanlızken de güzel olmalı ancak o zaman biriyle beraberken de güzel olabilir.
    4. Unutmamalıdır yanlız olmak yanlış biriyle olmaktan daha iyidir. Ancak bu kendini ve iç sesini ilginç, güvenilir, renkli ve eğlenceli kılmış ve sade ve küçük şeylerden zevk almayı öğrenmiş insanlar için geçerlidir. Bu hale oldukça çetin bir süreçten sonra ulaşılır ve elde tutmak için de ayrıca çaba göstermek gerekir. Ama lezzeti muhteşemdir.

    YanıtlaSil
  8. Ben senin kalbini tek kişilik seviyorum desem...

    YanıtlaSil
  9. " Tecrübeden çıkarımlar:" başlıklı Adsız ! bahsettiğin o muhteşem lezzeti tadıyorsan, seni tanımak da muhteşem olurdu mutlaka. Blog'un ya da düşüncelerini yazdığın benzeri bir başka yer var ise, seni takip etmek çok hoşuma giderdi... sevgiler. (OSHO imzalı adsızları yazan)

    YanıtlaSil
  10. "adsız" rumuzuyla yazan sevgili insanlar...her kimseniz,isminiz&cisminizle yazmanızı tercih ederdim tabii ki...yorumları kısıtlamak/onaylamak hoş değil benim açımdan ama hayalet yazarların her eleştirisine açık olacağım anlamına gelmiyor bu.bazı sert cümlelerin nedenini de aşağı yukarı kestirebiliyorum...
    öte yandan ikinci adsızın maddeler halinde (hap haline getirip hayata dair ne yapmam gerektiği konusunu anlatmış sağolsun)sıraladığı noktalar bana uymak zorunda değil ki...belli ki kendisi "kendini ve iç sesini ilginç, güvenilir, renkli ve eğlenceli kılmış ve sade ve küçük şeylerden zevk almayı öğrenmiş" bir insan. ben henüz onun seviyesine ulaşamamış olabilirim...öte yandan, herkes hayatına anlam katmaya uğraşır:ben de bunu (belki de olmayan, benim vehmettiğim) bir aşkla yapmaya çalışıyorumdur.
    bütün bunların yanında, bir iki vurguda yarar var ama:birincisi, doğruluk payı da az değil yazılanlarda.yine de, bu da benim işte:kusurlarım,eksiklerim, sakatlıklarımla...ama, eninde sonunda bunlar gerçekten de benden (k)alıntılar, yazıldığı gibi belki de fay hatlarım oturuyordur:yalnızlığıma alışmaya, onu sevmeye başladığımı biliyorum...belki de yazarak arıyorumdur,ne arıyorsam...
    ve son olarak tanyakuşum: evet, ben senin kalbini tek kişilik seviyorum-ama iki kişilik de ve şimdi alişimiz'den sonra üç kişilik de:)))

    YanıtlaSil
  11. Taylan Sezginer arkadaşım, seni hiç tanımayan insanların sözlerinden incinmemelisin, yaşadıkların elbette kimseyi ilgilendirmez,,, okudugum onlarca blog var, sen de iyi yazıyorsun vesselam, ben ondan okuyorum, seninkilerden birini ilk defa yorumladım. yorumları kişisele indirgeme. nedenler niçinler hep aynıdır çünkü, sana uyan çoğuna uyar, iyi bak etrafına, hak vereceksin. sadece isimler farklı. ve yalnızlığı henüz terk etmiş biri olarak kıyaslama yapacak olursam, kanımca her iki durumdada farklı mutluluklar yaşanıyor. en kısa zamada anlamını bulman dileklerimle ( osho imzalı adsızları yazan )

    YanıtlaSil

İzleyiciler

Hakkımda

Fotoğrafım
Türkiye
"verba volant, scripta manent..."